Introduktion till Affärsutveckling
Boken är en guide för nya ledare eller de som vill utöka sina kunskaper om affärsutveckling.
Syftet är att förbättra plastindustrins affärer genom att fokusera på både intern och extern effektivitet. Boken tar upp affärsutveckling och ledarskap samt betonar vikten av att lära sig att leda sig själv innan man kan leda andra. Att förstå varför företaget finns till och vilka intressenterna är samt deras behov, lägger grunden för företagsutveckling.
På medlemssidan under fliken seminarier kan du ta del av boklanseringen som skedde under Plastteknik Nordic Mässan i Malmö 10maj.
Efter varje delområde i boken finns självreflekterande frågor. Vi vill tipsa om att frågorna kan användas som diskussionsunderlag på exempelvis ledningsmöten, där varje kapitel kan vara underlag för mötets fokus. Du kommer även att hitta flera QR-koder som kommer ta dig till extramaterial och filmer.
Boken distribueras i 5 ex. gratis som medlemsförmån till samtliga medlemsföretag i Polymercentrum.
Är du inte medlem men vill läsa den, köp här
Ger oss gärna feedback. Trevlig Läsning!