23948sdkhjf

Sv.Returpack vill öka återvinningen

AB Svenska Returpack startar nästa vecka en konsumentkampanj för att öka återvinningen. Temat för kampanjen är "Spårlöst försvunnen" och företaget efterlyser de resterande aluminumburkarna och PET-flaskorna som inte returneras. Syftet är att öka återvinningen och att påminna konsumenterna om vikten av att fortsätta att panta sina returförpackningar.
- Vi svenskar är bland de bästa i världen på att panta våra aluminiumburkar och ÅPET-flaskor (återvinnings-PET), berättar Returpacks VD Jan Rehnberg, men påpekar samtidigt att det finns åtskilliga förpackningar som inte returneras.
Återvinningsmålet som Jordbruksdepartementet satt upp för dessa förpackningar ligger på 90 procent. Återvinningen har under åren alltid legat på en hög nivå och är idag på 87 procent för burkarna och 78 för flaskorna.
Främst kommer det bli TV, som blir huvudmedia för kampanjen men även bio, print och utomhusreklam.
Mer info: www.returpack.se

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.321