Hamburgerkedja ansluter till pantlösning
Burgerkedjan Bröderna har på rekordfart växt till över 55 restauranger. Nu ansluter sig det snabbväxande bolaget till de restaurangkedjor som erbjuder gästerna &Repeats pantlösning.
Startup-bolaget &Repeat lanserade i december förra året ett retursystem för engångsförpackningar. Panini, Lett, Zocalo, Mahalo, Hawaii Poké och Oh Poké hör till kedjorna som redan anslutit sig till systemet.
Brödernas lanserade pantlösningen den 1 november. Restaurangerna i Stockholm blir först med att införa den digitala pantlösningen, som så småningom kommer att finnas på alla bolagets restauranger i Sverige.
– Det känns fantastiskt att ingå ett samarbete med &Repeat så att vi kan bidra med en förändring i rätt riktning. Vi har fått en otrolig respons från start och systemet är lätt att hantera för våra gäster och oss som organisation, säger Alexander Hällzon, brand manager Brödernas, i en kommentar.
Brödernas räknar med att ha 70 restauranger runt om i landet innan årets slut.
– Vi är glada att en av de snabbast växande aktörerna på den svenska restaurangkartan nu ansluter till växande &Repeat-familjen. Materialet i den typ av förpackningar som är vanliga för hamburgare och pizza kan i Sverige få sju liv som förpackningar, som flyttlåda, e-handelsförpackning eller bärkasse. Det är dit vi siktar med vår cirkulära modell för takeaway – ät gott och ge förpackningen många liv, kommenterar Mattias Lilja, general manager Sweden &Repeat AB.