23948sdkhjf

Seriöst miljöarbete lockar kunder

Sextiofem procent av svenskarna köper hellre varor och tjänster från företag som aktivt arbetar mot växthuseffekten än från företag som inte gör det.
Uppgifterna kommer från en SIFO-undersökning som Folksam presenterar imorgon.
- Detta borde vara välkomna siffror för många företag, eftersom de pekar på nya affärsmöjligheter, menar Folksams vd Tore Andersson. När företag använder sitt miljöarbete som konkurrensmedel påstås det ibland att trovärdigheten skulle försvinna. Detta har jag aldrig förstått. De flesta företag, särskilt storbolagen, kan inom den egna koncernen genomföra stora miljöförbättringar, som kommer en bred allmänhet till nytta, menar Andersson.
Folksam svarar för Sveriges enda kartläggning av miljögodkända byggmaterial, Byggmiljöguiden, och genomför just nu en motsvarande inventering av utomhusfärger.
- Det går att förena miljönytta med affärsnytta, potentialerna är stora, menar Tore Andersson. Det har inte minst vi visat i vårt egna miljöarbete.- När alla de tjänster vi kan erbjuda, utförs "grönt", då tar vi ett miljöansvar för effekterna av vår verksamhet, som ska bidra till att göra hela Sverige grönare, menar Snaar.
Ytterligare information: Tore Andersson, 08 - 772 66 10

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065