23948sdkhjf

Samarbete gör secondhand mer likt nytt

Genom att tillföra retailstandard på secondhand och fokusera på den digitala upplevelsen vill ReRobe göra det lättare för fler att handla begagnat.

Secondhandaktörern ReRobe inleder samarbete med Åhléns för att nå ut till en större kundgrupp och göra secondhand tillgängligt för fler konsumenter.

Satsningen sker via varuhuskedjans sajt och secondhand-produkterna kan köpas med samma leveransvillkor, bytesrätt och retur som Åhléns ordinarie
sortiment.

ReRobe publicerar sina varor på Åhléns och tar hand om orderhanteringen.
- Vi har en kommissionsbaserad affärsmodell, alla plagg kommer från privatpersoner och kvalitetskontrolleras av oss innan de publiceras. Vi vill applicera retailstandards på secondhand: Vi sätter på tags, följer säsong, och stylar kollektioner på modeller. Vi får in nya plagg varje vecka via vår egna app som finns tillgänglig i Appstore, säger Vendela Ragnarsson ,vd och medgrundare av ReRobe.
Hon säger vidare att hon tror att Åhléns kunder kommer att uppskatta plagg får in från dyrare designmärken, då de kan köpas till ett betydligt mer överkomligt pris begagnat.
"I höst tror vi starkt på vintagetrenchcoats i skinn, den stickade slipovern och rutigt", uppger Vendela Ragnarsson.

ReRobe, grundat i augusti 2019, och erbjuder ett kurerat utbud av Skandinaviska märken och vintage.


 - Vi är glada att välkomna ReRobe till Åhléns som därmed förstärker den resa vi påbörjat för att kunna erbjuda våra kunder fler och mer hållbara alternativ, säger Cecilia Mortimer Meurling, head of operations, på Åhléns. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063