23948sdkhjf

Lanserar cirkulärt initiativ i klädhandeln

Lanserar ny digital plattform för köp och sälj.

Butikskedjan Cos, som ingår i H&M Group, lanserar initativet Resell för att förlänga livslängden på kedjans plagg.

Satsningen är digital, communitybaserad och blir en plattform både för köp ooch sälj där kunderna kan lägga ut plagg till försäljning. Förutom secondhandplagg ska nya plagg från Cos arkiv erbjudas på sajten.

Resell lanseras i Storbritannien och Tyskland i september och blir tillgänglig för globala kunder senare i höst. 

Enligt brittiska Fashionunited tar Cos said en kommissionsavgift om 10 procent av varje försäljning för att täcka administrativa kostnader.

Londonbaserade Cos grundades 2007 och först butiken öppnade  på Regent Street i London. Kedjan omfattar i dag 294 butiker på 45 marknader och har onlineförsäljning på 32 marknader. 

Artikeln är en del av vårt tema om Omvärlden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079